De Erkend Wintersportspecialist

De opdracht voor de Erkend Wintersportspecialist was eigenlijk de eerste opdracht die wij voor een echt bedrijf gingen doen. Spannend natuurlijk, maar ook heel leuk. Het probleem van dit keurmerk was dat niet heel veel mensen het kende en aan ons de taak om hier een gaaf concept voor te maken, om meer merkbekendheid te creëren. We gingen de meerwaarde van dit keurmerk beter benadrukken.

Nadat we onderzoek hadden gedaan naar de concurrenten en doelgroep, konden wij de doelstelling en strategie bepalen. De propositie luidde: Als je gebruik maakt van de Erkend Wintersportspecialist kun je verwachten dat je de beste service en het juiste advies krijgt, zodat je met een veilig gevoel de piste op kunt. Het positioneringsstatement was: Voor Nederlanders tussen de 30-45 jaar met een gezin die veiligheid belangrijk vinden is De Wintersportspecialist de juiste keuze omdat het de beste service en advies biedt met de nieuwste technologie. Aan ons om hier een leuk concept bij te verzinnen.

Dit hebben we verwerkt in het concept door ouders van een kind een kopje koffie te laten drinken tijdens hun wintersportvakantie. Hun kind vliegt ondertussen skiënd over een schans. De meeste ouders zouden zich misschien zorgen maken op zulke momenten, maar deze ouders hebben het skimateriaal voor hun kind bij een Wintersportspecialist gekocht. De Wintersportspecialist biedt veilig en kwalitatief materiaal en biedt ook nog eens de beste service waardoor de ouders onbezorgd van hun kopje koffie kunnen genieten terwijl ze kijken naar hun vliegend kind. De middelen die hierbij zijn gebruikt zijn:

  • Facebook
  • Wintersport magazine
  • YouTube
  • Sponsoring Q-hotel in de sneeuw